WE BUILD SOCIETY

Community building

Wat is community building?

Wanneer je een nieuwbouwwoning koopt bij Revive kom je in contact met een van onze community managers. De community manager is iemand die heel “hands on” de buurt met elkaar zal verbinden en onderhoudt zo makkelijker direct contact tussen omwonenden, bewoners en toekomstige bewoners. Wij starten met het onderhouden van een goed gemeenschapsgevoel al voor de werken, daarna trachten wij tijdens en na de bouw de community te versterken. Na een tijd begint de community zelf te leven en zal de rol van de community manager eerder een coördinerende, faciliterende rol worden.

Verbinden in elke fase

Before contruction

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Donec blandit lorem suspendisse risus quisque sagittis vel. A quam vitae sodales non tellus nulla etiam.

During construction

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Donec blandit lorem suspendisse risus quisque sagittis vel. A quam vitae sodales non tellus nulla etiam.

After construction

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Donec blandit lorem suspendisse risus quisque sagittis vel. A quam vitae sodales non tellus nulla etiam.

Connected in every phase 4

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Donec blandit lorem suspendisse risus quisque sagittis vel. A quam vitae sodales non tellus nulla etiam.

Connected in every phase 5

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Donec blandit lorem suspendisse risus quisque sagittis vel. A quam vitae sodales non tellus nulla etiam.

Revive’s community managers

Susanne Koolhof

Susanne Koolhof

Rute & Vynckier

Laila De Bruyne

Laila De Bruyne

Minerve & ‘t Verband

Charlotte Buyl

Charlotte Buyl

Polen & Portugal

Charlotte Boelens

Charlotte Boelens

Brussel

Waarom een community manager?

Bcorp zegt “Make Business a Force For Good”. Wij bouwen een nieuwbouwproject waardoor een gemeenschap plots groter is geworden, logisch dan toch dat wij die gemeenschap na de bouw en verkoop verder op weg helpen. Want om in het Bcorp motto te blijven, “Leaders build communities, not just profits”.Wij kunnen mensen kansen geven, de drempel om met elkaar in contact te komen verlagen en echte connecties aan te gaan.Graag willen wij ook een soort van goede voorbeeld geven en mensen bewust maken van de duurzame opties in de buurt. B the change!

“Mensen connectie zien maken, daar krijg ik energie van”

Laila De Bruyne

Wanneer is de community manager geslaagd?

Het is in ieders voordeel dat de community manager dichter bij de mensen staat dan bij het project. De community manager blijft tot zeker 2 jaar na oplevering communiceren en verbinden. Het is de bedoeling dat de visie omtrent impact en duurzaamheid, en de noden van de buurt verweven worden tot een community. Want een brede betrokkenheid en gedeelde verantwoordelijkheid is essentieel voor het slagen van de community.

Bekijk enkele succesverhalen van hoe wij reeds positieve impact gecreëerd hebben.

“Wat belangrijk is voor de communities is ook belangrijk in mijn eigen leven, daarom ben ik blij dat ik hen kan ondersteunen”

Susanne Koolhof

Wat is een community?

Een samenleving of gemeenschap is een groep mensen die samen een half-gesloten systeem vormen en waarbinnen interactie bestaat tussen de groepsleden. Een community is een gemeenschap van mensen met een gezamenlijke interesse en/of een gedeelde doelstelling. Wij gaan voor community!

Taken van de Community Manager

Wat doet de community manager nu? Wel, hun takenpakket is redelijk breed en zal bij elk project anders zijn omdat wij een persoonlijke aanpak willen garanderen. Niet elke buurt verlangt namelijk hetzelfde, daarom is elke activiteit, project en persoon verweven met de buurt. De community manager en de taken groeien eigenlijk mee met de buurt. Het is een proces waar we samen doorgaan.

De taken van de community manager kunnen wij onderverdelen in 4 categoriën.

1. Voorspreker

Wij zullen de community presenteren binnen het project en de buurt en proberen de community een prominent onderdeel van van de buurt te laten worden. Om deze reden zal de community manager de karakteristieken van de buurt meenemen in al de initiatieven.

2. Evangelist

De community manager functioneert als een evangelist van de normen en waarden van de community en draagt dit actief uit, zowel binnen als buiten het project.

3. Communicator

Het leukste van de rol is mensen met elkaar in contact brengen, maar ook mensen in contact brengen met de juiste vereniging, stadsdienst…De community manager helpt goede ideeën waar te maken door de communicatie met de juiste persoon te faciliteren. Wij zorgen voor een platform waardoor mensen die eerst misschien nog onzeker waren, nu de stap durven wagen.

4. Verzamelaar

Een belangrijke rol is input en feedback vanuit de community verzamelen. We vertrekken het liefst vanuit de tips van de mensen in de buurt zelf. Verder zorgen we ervoor dat de initiatieven intergenerationeel en divers zijn waardoor uitsluiting vermeden wordt.